×

OGÓLNE WARUNKI DOSTAW TOWARÓW SPÓŁKI DRABEST SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1. Niniejsze Ogólne Warunki Dostaw Towarów (dalej jako „OWDT”) na rzecz spółki DRABEST SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w miejscowości Mników 281, 32- 084 Morawica, dla której Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi akta rejestrowe pod numerem KRS 0000282861, REGON: 120498547, NIP: 9442166624 (dalej jako Drabest), stanowią̨ wzorzec umowny wyznaczający treść umowy dostawy pomiędzy Dostawcą a Drabest (zwani dalej łącznie jako: „Strony” lub osobno jako „Strona”) w zakresie sprzedaży i dostaw jakichkolwiek towarów, produktów, surowców, materiałów itp. (dalej jako „Towary”) kupowanych i odbieranych przez Drabest, a dostarczanych i/lub sprzedawanych przez Dostawcę.

2. Ustalenia sprzeczne z OWDT lub w jakikolwiek sposób wyłączające lub ograniczające ich stosowanie w całości lub części obowiązują Drabest tylko wtedy, gdy zostało to potwierdzone przez Drabest w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.

3. Niniejsze warunki wyłączają zastosowanie przez Dostawcę własnych wzorców umownych, regulaminów lub innych niż OWDT ogólnych warunków zawierania umów, chyba, że Strony uzgodniły inaczej na piśmie, pod rygorem nieważności.

4. Dostawca powinien w ciągu 3 dni roboczych potwierdzić zarówno przyjęcie zamówienia, jak i termin jego realizacji w formie pisemnej lub elektronicznej. W przypadku zamówienia złożonego Dostawcy, pozostającemu z Drabest w stałych stosunkach gospodarczych, brak odpowiedzi Dostawcy na złożone zamówienie w terminie 3 dni roboczych równoznaczne jest z przyjęciem oferty Drabest na warunkach wskazanych w zamówieniu. Określenie „stałe stosunki gospodarcze” oznacza istnienie procesu realizacji innego zamówienia jednej ze Stron lub też powtarzalność kontaktów handlowych Stron, która polega co najmniej na dwukrotnym wykonaniu przez jedną ze Stron zamówienia drugiej Strony w okresie ostatnich 12 miesięcy kalendarzowych poprzedzających złożenie zamówienia.

5. Dostawca niepozostający z Drabest w stałych stosunkach gospodarczych zobowiązany jest potwierdzić przyjęcie zamówienie w formie pisemnej lub elektronicznej w terminie 4 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, o ile nie zostało to uzgodnione pomiędzy Stronami w inny sposób. Po upływie powyższego terminu zamówienie przestaje wiązać Drabest.

6. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia złożonego przez Drabest Dostawcy oznacza bezwarunkową akceptację przez Dostawcę niniejszych warunków w całości oraz bez zastrzeżeń.

7. W przypadku, gdy potwierdzenie zamówienia zawierać będzie w jakimkolwiek zakresie warunki odmienne od warunków złożonego zamówienia, Drabest ma prawo, w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania potwierdzenia, oświadczyć, czy zgadza się na wykonanie zamówienia na warunkach zmienionych przez Dostawcę. Oświadczenie Drabest zostanie przesłane do Dostawcy w formie pisemnej lub elektronicznej.

8. W przypadku powstania rozbieżności pomiędzy zamówieniem złożonym przez Drabest a danymi na fakturze wystawionej przez Dostawcę, za wiążące uznawane są̨ dane zawarte w złożonym zamówieniu.

9. Wartość zamówienia obejmuje wartość zamówionego towaru wraz z dokumentacją, opakowaniem oraz kosztami dostawy do Drabest.

10. Przy dostawie Towaru przesz Dostawcę jest on zobowiązany dostarczyć dokument transportowy, tj. list przewozowy oraz specyfikację przesyłki, jak również świadectwo jakości, atesty oraz dokument wydania towaru (dokument WZ). Każdorazowo wymagane dokumenty będą określone przez Drabest w złożonym zamówieniu. Dodatkowo w zależności od ustaleń pomiędzy Drabest a Dostawcą zawartych w zamówieniu, Dostawca zobowiązany jest spełnić następujące warunki:

1) dla Dostawców dostarczających faktury w wersji papierowej - do przesyłki powinna zostać dołączona faktura VAT; w przypadku braku faktury VAT bieg terminu płatności będzie liczony od dnia dostarczenia Drabest faktury VAT,

2) dla Dostawców dostarczających e-faktury – e-faktura powinna zostać dostarczona w dniu dostawy; w przypadku braku e-faktury bieg terminu płatności będzie liczony od dnia dostarczenia efaktury VAT Drabest

3) dla Dostawców dostarczających skan dokumentu wydania towaru (dokument WZ) na wskazany przez Drabest adres e-mail oraz dostarczających e-faktury po wysłaniu skanu dokumentu wydania towaru (dokument WZ) – bieg terminu płatności będzie liczony od dnia dostarczenia e-faktury VAT Drabest

11. W przypadku zaistnienia przeszkód związanych z realizacją umowy, Dostawca zobowiązany jest zawiadomić Drabest o ich zaistnieniu niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 3 dni roboczych. W zawiadomieniu Dostawca zobowiązany jest wskazać przewidywany czas opóźnienia oraz przyczynę opóźnienia.

12. Dostawca zobowiązany jest powiadomić́ Drabest o przygotowaniu towaru do wysyłania w sposób telefoniczny lub za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na wskazany przez Drabest adres e-mail na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną datądostawy towaru.

13. Dostawy Towaru przyjmowane są w magazynie Drabest znajdującym się w: Mników 281 32-084 Morawica, w godzinach otwarcia magazynu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 16:00. W przypadku dostarczenia Towaru przez Dostawcę w taki sposób, że przy zachowaniu należytej staranności zakończenie rozładunku przed godziną 16:00 okaże się niemożliwe, Drabest będzie uprawniony do naliczenia Dostawcy opłaty dodatkowej w kwocie 100 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę rozładunku po godz. 16:00. Nie dotyczy to sytuacji, w których Drabest wyraził zgodę na dostawę po godz. 16:00.

14. Przy przekazaniu przez przewoźnika bądź inną osobę działającą w imieniu Dostawcy Towaru na rzecz Drabest, przekazywany Towar jest poddany wstępnej kontroli zgodności ze złożonym zamówieniem, w tym kontroli ilościowej oraz wstępnej kontroli mającej na celu wykrycie widocznych uszkodzeń.

15. Po dokonaniu kontroli wstępnej, o której mowa w pkt 14 OWDT, przeprowadzana jest kontrola szczegółowa zgodności ze złożonym zamówieniem, której przedmiotem jest wykrycie uszkodzeń niewidocznych, ukrytych oraz sprawdzenie jakości dostarczonego Towaru. Kontrola szczegółowa polega na porównaniu zgodności dostawy z dokumentami transportowymi, złożonym zamówieniem i dokumentem WZ oraz poprzez dokonanie dokładnych oględzin zewnętrznych towaru.

16. Kontrole, o których mowa w pkt 14 i 15 OWDT odbywają się w magazynie Drabest, o którym mowa w punkcie 13 OWDT. Po przeprowadzeniu kontroli osoba przyjmująca i/lub kontrolująca wpisuje dane dotyczące dostawy do „Raportu dostaw”, w którym wskazuje, jaki towar został przekazany, dane Dostawcy, rodzaj dokumentów przekazanych wraz z dostawą oraz uwagi w przedmiocie stanu dostarczonego Towaru, ewentualnych rozbieżności/uszkodzeń.

17. W przypadku, gdy kontrola wstępna wykaże, że ilość dostarczonego Towaru jest niezgodna z dokumentami transportowymi i zamówieniem lub gdy dostarczony Towar będzie uszkodzony lub wadliwy (uszkodzenia widoczne), Drabest oznaczy taką niezgodność w dokumentach transportowych.

18. Gdy po kontroli szczegółowej, o której mowa w pkt 15 OWDT, zostaną ujawnione uszkodzenia lub niezgodność Towaru ze złożonym zamówieniem, Drabest poinformuje o tym Dostawcę wysyłając wiadomość pocztą elektroniczną na wskazany przez Dostawcę adres e-mail.

19. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, niezgodności jakościowej lub ilościowej dostarczonego Towaru ze złożonym zamówieniem, Dostawca zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia tego faktu przez Drabest do dostarczenia na własny koszt brakujących części Towaru lub do wymiany wadliwego Towaru na nowy, wolny od wad lub naprawy Towaru.

20. Zamówienie uznawane jest za wykonane prawidłowo z chwilą dostarczenia do Drabest Towaru zgodnego z zamówieniem, wraz ze wszystkimi wymaganymi przez Drabest dokumentami.

21. Niedopuszczalna jest zmiana zamówienia złożonego przez Drabest bez jego zgody. W przypadku zaistnienia konieczności modyfikacji zamówienia Dostawca przedstawia okoliczności tej zmiany oraz ich uzasadnienie. Drabest w terminie 5 dni roboczych może wyrazić zgodę na modyfikację złożonego zamówienia zgodnie z propozycją przedstawioną przez Dostawcę.

22. Wszystkie dodatkowe koszty i wydatki poniesione wskutek nieprzestrzegania przez DostawcęOWDT ponosi Dostawca.

23. Dostawca zobowiązuje się do zachowania poufności co do wszystkich informacji uzyskanych w związku z realizacją zamówień́, nie ujawnionych do publicznej wiadomości.

24. Odstępstwa od OWDT (także wszystkie uzgodnienia telefoniczne, uzupełnienia oraz zmiany) są ważne pod warunkiem wyrażenia na nie pisemnej zgody przez Drabest

25. Do czasu przyjęcia dostawy do magazynu Drabest, o którym mowa w punkcie 13 OWDT, pełną odpowiedzialność za uszkodzenie lub utratę towaru ponosi Dostawca.

26. Dostawca udziela gwarancji, że parametry techniczne, jakościowe i wydajnościowe towaru będą zgodne z wymaganiami określonymi w zamówieniu oraz że w okresie trwania gwarancji i rękojmi Towar wolny będzie od wad, w szczególności takich, które uniemożliwiałyby jego prawidłowe i zgodne przeznaczeniem wykorzystywanie.

27. W przypadku ujawnienia wad fizycznych oraz prawnych dostarczonego Towaru w okresie gwarancji i rękojmi, Drabest zgłosi w terminie 5 dni roboczych wykrytą wadę Dostawcy. Dostawca zobowiązany jest w terminie miesiąca od dnia zgłoszenia wady usunąć wadę Towaru lub wymienić wadliwy Towar na wolny od wad.

28. Drabest może realizować roszczenia wynikające z wadliwości Towaru, wedle swego wyboru, w ramach gwarancji lub rękojmi.

29. Dostawca udziela co najmniej dwuletniej gwarancji i rękojmi na Towar objęty dostawą. Jeżeli deklarowany przez Dostawcę okres gwarancji i/lub rękojmi na Towar jest dłuższy, stosuje się ten dłuższy termin.

30. Dostawca ponosi pełną odpowiedzialność́ cywilnoprawną, w tym finansową, za skutki i następstwa wad fizycznych oraz prawnych dostarczonego Towaru powstałe w okresie trwania gwarancji lub rękojmi.

31. Gwarancja i rękojmia ulegają stosownemu wydłużeniu o okres od dnia zgłoszenia wady dostarczonego Towaru do dnia naprawienia Towaru lub dostarczenia Drabest Towaru wolnego od wad. W przypadku wymiany wadliwego Towaru na nowy lub dokonania istotnych napraw termin gwarancji i rękojmi biegnie na nowo. Jeżeli Dostawca wymienił część dostarczonego Towaru lub dokonał istotnej naprawy części Towaru, termin gwarancji lub rękojmi dla naprawianej lub wymienianej części Towaru biegnie na nowo.

32. W przypadku posłużenia się przez Dostawcę przy wykonaniu zamówienia złożonego przez Drabest podwykonawcą, Dostawca zobowiązany jest poinformować Drabest o tym fakcie, podając dane podwykonawcy takie jak: nazwa firmy, adres siedziby, numer KRS, REGON, NIP. Drabest w terminie trzech dni roboczych może wyrazić sprzeciw wobec zaangażowania podwykonawcy do wykonania zamówienia złożonego przez Drabest. Dostawca zobowiązany jest w takiej sytuacji wykonać zamówienie osobiście lub zaangażować podwykonawcę, którego Drabest zaakceptuje we wskazanym wyżej trybie.

33. Dostawca ponosi odpowiedzialność za działania i zaniechania swoich podwykonawców jak za własne działania i zaniechania.

34. Spełnienie przez Dostawcę świadczenia wynikającego z przyjętego zamówienia częściowo lub po terminie jest możliwe tylko w sytuacji wyrażenia przez Drabest wyraźnej zgody, udzielonej na piśmie pod rygorem nieważności.

35. Spełnienie świadczenia pieniężnego przez Drabest za zrealizowaną prawidłowo dostawę nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Dostawcę faktury VAT po dostarczeniu przez Dostawcę zamówionego Towaru. Termin płatności ustalony w dokumencie zamówienia liczony będzie od daty otrzymania przez Drabest poprawnie wystawionej faktury VAT.

36. Wszelkie płatności na rzecz Dostawcy dokonywane będą wyłącznie na numery rachunków rozliczeniowych należących do Dostawcy, figurujące w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (Wykaz). W przypadku, gdy rachunek bankowy widniejący w fakturze nie figuruje w Wykazie lub jest z nim niezgodny, Drabest wstrzyma się z zapłatą do momentu usunięcia niezgodności (rozumianej również jako ujawnienie w Wykazie numeru rachunku bankowego zgodnego z fakturą), a wstrzymanie płatności z tego powodu nie będzie uznawane za opóźnienie ani zwłokę w spełnieniu świadczenia pieniężnego i nie będzie stanowić podstawy do naliczania odsetek z tego tytułu.

37. W przypadku niedostarczenia w terminie dokumentów wymaganych przez OWDT i/lub dokumentów wskazanych w dokumencie zamówienia, Drabest zastrzega sobie prawo do wstrzymania płatności faktury do czasu ich uzupełnienia.

38. W przypadku opóźnienia w wykonaniu dostawy lub opóźnienia w usunięciu wady objętej reklamacją w ramach gwarancji lub rękojmi, Dostawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Drabest kary umownej w wysokości 0,25% wartości dostawy za każdy dzień opóźnienia w dostawie lub w usunięciu wady objętej reklamacją. Drabest uprawniony jest do dochodzenia odszkodowania przenoszącego wartość kary umownej na zasadach ogólnych.

39. W przypadku odstąpienia od realizacji zamówienia z przyczyn leżących po stronie Dostawcy, Dostawca zobowiązuję się do zapłacenia na rzecz Drabest kary umownej w wysokości 10% wartości dostawy brutto.

40. W przypadku opóźnienia w realizacji przedmiotu dostawy bądź opóźnienia w usunięciu wady objętej reklamacją w ramach gwarancji lub rękojmi Drabest, po uprzednim wezwaniu Dostawcy do prawidłowego wykonania, będzie uprawniony do zlecenia wykonania przedmiotu dostawy bądź usunięcia wady innemu podmiotowi na koszt i ryzyko Dostawcy.

41. Drabest oraz Dostawca będący zarówno administratorami danych, jak i podmiotami przetwarzającymi powierzają sobie wzajemnie do przetwarzania dane osobowe zgodnie z art. 28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych), dalej jako „RODO” celem zawarcia oraz wykonania zawartej między nimi umowy.

42. Przetwarzanie będzie wykonywane w okresie obowiązywania umowy dostawy oraz do czasu przedawnienia roszczeń z niej wynikających.

43. Przetwarzanie przez Strony powierzonych danych osobowych nastąpi w wersji tradycyjnej, tj. papierowej oraz przy wykorzystaniu systemów informatycznych i będzie obejmować przetwarzanie danych o charakterze wykonywania takich operacji jak: utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie danych osobowych.

44. Przetwarzanie będzie obejmować następujące rodzaje danych osobowych - dane osobowe zwykłe: imię i nazwisko, nr ewidencyjny PESEL, adres e-mail, numery telefonów, adres zamieszkania, numer rachunku bankowego, adres IP.

45. Przetwarzanie danych osobowych będzie dotyczyć następujących kategorii osób:

1) pracownicy, współpracownicy Drabest oraz Dostawcy.

46. Strony są świadome konieczności realizacji obowiązków, o których mowa w art. 28 ust. 3 RODO i zobowiązują się je wykonywać.

47. Drabest oraz Dostawca mogą powierzyć konkretne operacje przetwarzania danych w drodze umowy podpowierzenia danych innym podmiotom przetwarzającym pod warunkiem uprzedniej akceptacji drugiej Strony lub braku sprzeciwu.

48. Powierzenie przetwarzania danych osobowych wymaga uprzedniego zgłoszenia drugiej Stronie w celu umożliwienia wyrażenia sprzeciwu.

49. Dokonując podpowierzenia danych, Strony mają obowiązek zobowiązać podprzetwarzającego do realizacji wszystkich obowiązków przetwarzającego wynikających z OWDT oraz przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Podprzetwarzający ma obowiązek złożyć zobowiązanie do wykonania obowiązków, o których mowa w poprzednim zdaniu.

50. Wszelkie spory związane z niniejszymi ogólnymi warunkami dostaw rozstrzyga Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Drabest

51. W nieuregulowanym zakresie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz RODO.

expand_less